Con Amore 2017 . 15

Akersloot - Warmond

31-08-'17. Do. 18 gr. Regen later halfbewolkt . Schoonmaak/was/boodschappendag.

01-09-'17. Vrij. 19 gr. Wisselend bewolkt. Familiebezoek in Castricum, gecombineerd

met een mooi fietsrondje. 'Smiddags werden we opgehaald door Nicky met kids. We hadden een oppasweekend afgesproken in Bergen. Ik had een grote pan (oma's)soep gemaakt om mee te nemen

02-09-'17. Za. 19 gr. Smorgens buien/zon, het was bijzonder opstaan met zo'n fantastisch uitzicht en dan ook nog met  twee regenbogen tegelijk. Smiddags zon.

Nicky en Dirk hadden een bruiloft met overnachting. Wij werden geinstrueerd wat betreft Floortje, Siem en alle dieren die wij de laatste ronde om 23.30 uur moesten voeren.

03-09-'17. Zo. Heerlijk weer om buiten te zijn. Eind van de middag kwamen Nicky en Dirk  weer thuis en konden we nog gezellig met z'n allen eten op het terras.

na de koffie werden we weer naar Akersloot gebracht. Het was een heerlijk weekend.

04-09-'17. Ma. halfbewolkt 20 gr. Slow start! Nog even genieten  met het ontbijt.

We vertrokken om 10.15 uur over het Alkmaardermeer, Markervaart, De Zaan met z'n molens, pakhuizen en typische groene huizen en via het NoordZeeKanaal op het IJ.

De ,,natte Hiswa,, lieten we links liggen en even later gingen we sb ri. de Oude Houthaven om door Amsterdam via de Kostverlorenvaart met z'n 13 bruggen en de Nieuwe Meersluis op  Nieuwe Meer te komen. Wij blijven ons er over verbazen dat alle bruggen (er gaat een brugwachter een groot gedeelte mee) voor ons alleen achter elkaar open gaan. Zelfs de tramrails werden onderbroken. Op een gedeelte langs de Kostverlorenvaart zijn zitjes gecreëerd op strandzand, dat zag er heel leuk uit .  We hadden nog geluk omdat een dag later deze vaart gestremd zou zijn ivm een brugreparatie .

De overnachting was aan de wachtsteiger Nieuwe Meer voor de staande mast route net na de sluis.

We waren meteen begonnen met het reinigen van de screens die er de hele zomer op hadden gezeten en die hun dienst wel bewezen hadden. De weersvoorspelling is nl veel regen met harde wind  en nu konden ze weer schoon en droog opgeruimd worden.

05-09-'17. Di. bewolkt 20 gr. Na het ontbijt rustig vertrokken. Na Nieuwe Meer,

de Ringvaart  ri. Aalsmeer, naar de Kagerplassen. Alle bruggen zaten zowaar mee.

We hadden de vereniging al eerder gebeld dat we vandaag terug zouden komen zodat onze vaste ligplaats vrij zou zijn in Warmond en zo lagen we weer half drie in onze box na precies drieënhalve maand weggeweest te zijn. Het is omgevlogen !!!

Cora en Joop kwamen nog even gezellig aan boord met een achternichtje uit Canada.

De route was weer door weersomstandigheden (langdurige extreme droogte, daardoor te laag water) anders geworden dan gepland.

Vorig jaar het tegenovergestelde !!!

We hebben zo veel mogelijk, voor ons nieuwe, heel afwisselende vaarwegen en havens aangedaan en hebben het ontzettend getroffen met het weer. Fantastisch.

Deze zomer, zelfs zonder Frankrijk, toch nog 88 sluizen !!!

185 vaaruren en 930 liter diesel verstookt.

Alles is weer zonder problemen verlopen en traditiegetrouw nemen we daar een glaasje bubbels op.

Volgend jaar gaan we weer proberen om de Maas-Moezel-Rijn route te varen.

Drie maal is scheepsrecht !!!

Hartelijk dank voor de vele reacties per mail, app, telefoon en via de blog.

Groetjes

Hans en Ineke

Marjon

Jammer dat het er weer op zit hè? Maar jullie kunnen terug kijken op een mooie reis!
Wij nu in Akersloot bij 't Hoorntje na Purmerend, Weesp,Maarssen.
Leuk hè door Amsterdam? Kostverloren Vaart ook paar keer gedaan! Nu vanaf Weesp via Amstel door Amsterdam langs Carré! Ook erg leuk om te doen!
Wij gaan 17 sept weer naar huis!

Jan

Succes bij volgende poging appie en wij komen net aan in de Tolkamer groetjes

marry

Fijn dat jullie weer goed zijn aangekomen en dat jullie op een mooie vakantie terug kunnen kijken.
Bedankt dat wij ook met jullie mee mochten varen het waren leuke verhalen.

Nel

Het was leuk! Welkom thuis!
Warme groeten vanuit Spanje!