Rondje Nederland 6

30-06-16 donderdag. Bewolkt 18 gr. v.a. 16.00 uur regen.

10.00 uur kwam er een boot aan met een trekker die in het water gelift moest worden. Wij moesten er plaats voor maken. Daarna konden we weer op onze ligplek naast de ,,capricorn,, uit Edam. Daarna zijn we Zutphen in gegaan en hebben er lekker geluncht.

01-07-16 vrijdag. Bewolkt wind 18 gr. We zijn om 9.45 uur vertrokken. Door het hoge water was de doorvaart van de spoorbrug 4.20 m. Normaal gesproken kunnen we er zonder problemen onderdoor, maar nu moesten we snel omdraaien en tegenstroom de bimi en de radarbeugel naar beneden doen om er onderdoor te kunnen. Verder ging het wel goed en om 11.15 uur lagen we in het grintgat van Deventer haven tot dinsdag. Hans ging op de fiets mijn auto weer ophalen met pittige tegenwind. Er was een nood loopbrug geplaatst boven het parkeerterrein dat onder water stond om zo van de haven op de kant te komen. Kinderen zwommen op het parkeerterrein.

Klinkt raar maar waar.!

v.a. 14.00 uur regen. We hebben heerlijk gegeten bij het havenrest. ,,windkracht 7" .

02-07-16 zaterdag. Regen, hagel, onweer. De was ging naar buiten , naar binnen, naar buiten enz. Het weer veroorzaakte wel hele mooie luchten.

03-07-16 zondag. Begon met regen en zelfs onweer. 14.00 uur werd het droog en om 15.00 uur kwam Jose aan. Zij nam het zonnetje mee. Vers gemaakte pan soep met wat broodjes was een heerlijke lunch. Daarna gingen wij naar Centrum Deventer en Hans ging de Tour volgen.

'Savonds een tafel gereserveerd en lekker gegeten bij havenrest. ,,windkracht 7" .

04-07-16 maandag. Heerlijke zonnige dag. Hans heeft mijn auto alvast naar Veessen gebracht en met de fiets weer terug. Jose en ik gingen chillen op het voordek.

Eind van de middag weer even naar het centrum geweest. Mooie avond.

05-07-16. Dinsdag. Miezer/regen 16 gr. Hans ging eerst de auto van Jose naar Veessen brengen . En kwam weer tegen wind en drijfnat terug. (Zijn eigen ,,Tour,,).

Daarna zijn we vertrokken om 12.45 uur. We zijn Veessen gepasseerd . Er was veel wind en regen wat ook lastig was bij het aanleggen in de haven van Hattem om 15.00 uur. We blijven hier 6 nachten.

Jose en ik zijn even het stadje doorgelopen.

06-07-16. Woensdag. Halfbew. 18 gr. Jose en ik zijn naar zwolle gegaan. Het was er gezellig druk ook ivm een zomermarkt. Hans ging mijn auto ophalen uit Veessen,.

Hij heeft het maar druk nu met twee auto's.!

07-07-16. Donderdag. Halfbew. 20 gr. Eerst weer een fietstochtje voor hans om nu De auto van Jose op te halen uit Veessen. Jose las via facebook dat fam Schenk met hun schip ,,Aranka,, in Hattem aan zouden komen. Voordat wij naar het centrum zouden lopen zijn we even bij ze langs gegaan en wat bijgekletst.

Zij gingen een stukje fietsen en wij moesten nodig nog shoppen.

08-07-16. Vrijdag. Regen en frisse wind 17 gr. Aan boord gebleven t/m de lunch.

Jose gaat ons weer verlaten. ( was heel gezellig). Ik kan met haar meerijden naar Zeist, waar Marleen (een vriendin al vanaf de kleuterschool) een high wine geeft omdat zij 65 jaar is geworden.

Een gezellig en perfect verzorgd feestje. Leuk dat ik er bij kon zijn.

Dochter Marcella bracht mij na afloop naar station Amersfoort waar ik de trein naar Zwolle kon nemen, en Hans weer klaarstond met de auto.

09-07-16. Zaterdag. Bewolkt, veel wind, 18 gr. Een hoognodige Poetsdag voor alle twee.

Aantal wassen gedraaid. Het was nl goed weer om te drogen.

En ook weer voldoende boodschappen aan boord gehaald. Nuttige dag.

10-07-16. Zondag. Halfbew. 24-26 gr. Veel wind. Na het ontbijt 2 fietsen in de auto en naar de haven van Hasselt gereden. De auto laten we hier staan. Door het stadje gelopen en met de fiets terug naar Zwolle via een mooie fietsroute. Heel landelijk. Met een handbediende voetveerpont moesten we de Overijsselse Vecht oversteken . Echt mooi hier. Jammer dat wij te hoog zijn om hier te kunnen varen.

Even later kwamen we zo goed als langs manege Zwolle waar we even een stop hebben ingelast. Onze ex zwager zwaait hier sinds kort de scepter. Een kopje koffie en een rondleiding verder zijn wij weer verder gegaan naar de haven van Hattem waar we nog liggen. Het werd erg op prijs gesteld.

Toch bijna weer 25 km gefietst met veel wind maar ooh zo heeeerlijk weer.

Een hele mooie avond om op een terras te kunnen eten.

11-07-16. Maandag. Een depressie: Zwaarbewokt 15 gr. met wk 5. Vertrek 10.00 uur . Re. af de Spooldersluis in. Na de schutting gingen de sluisdeuren open maar de brug er boven ging niet omhoog dus konden wij er niet uit. Heel handig !

Via marifoon gevraagd of de brug aub omhoog gedaan kon worden zodat wij uit de sluis zouden kunnen en de scheepvaart aan de andere kant er weer in.

Via het 2,5 km lange Zwolle-IJsselkanaal varen we op een traag door het landschap kronkelende rivier ,, Het Zwarte Water,,. Langs het oude stadje Hasselt, waar de auto staat, door naar de Gemeentelijke Binnenhaven Genemuiden. Beschut, gastvrij en, je zou het niet bedenken daar, maar alle mogelijke winkels zijn aanwezig.

12-07--16. Dinsdag. Buien 17 gr. Eerst de watertank gevuld, die bijna leeg was, aan de andere kant. Het nam behoorlijk wat tijd in beslag. Ondertussen heb ik een paar schoenen kunnen scoren , waarnaar ik al heel lang op zoek was.

Vertrek 11.30 uur via Het Zwarte Water kwamen we op het Meppeler Diep, landelijk en rustig. Voor de Gemeentelijke Passanten binnenhaven in het Centrum van Meppel moesten we nog even de Meppelersluis met ophaalbrug door voor een aanlegplaats om 13.30 uur. Alles wordt bediend door de havenmeester.

De laatste vrije plaats was helaas voor een bouwwerk met de nodige herrie tot 16.30.

Na de lunch is Hans weer op de fiets vertrokken om de auto hierheen te halen.

Ik ben een rondje Meppel gaan lopen. Bij controle van de motorruimte zag Hans dat de V-snaar door onverklaarbare wijze gebroken was. Ergens bij Huy was hij er ook al afgegaan! Dat is ook de reden dat we problemen hadden met het opladen van de startaccu's. Zo is er ook altijd wel wat met een schip.!!! Grrr

Gelukkig een bedrijf gevonden die deze maat V-snaren verkoopt. Helaas was er maar een op voorraad. We zijn er voorlopig mee gered.

Morgen verlaten wij het Meppeler Diep en komen op de Drentsche Hooftvaart

richting Assen om ons rondje Nederland te vervolgen.

Allemaal de lieve groeten

Hans en Ineke.

Vera en Henk

Geniet ook van Assen, wat een leuke plekken bezoeken jullie!
Er is een prachtige Mayatentoonstelling in een ook heel mooi museum in Assen, aanrader. Wij zijn er vorige maand geweest. De soep in het restaurant is ook lekker :) Veel groeten vanuit Hillegom.

Yvette

Wat maken jullie veel mee zeg! Leuk al die verschillende plaatsen.
Geniet er lekker van!

xxx Yvette

josé

Was zeker gezellig, Lekker verzorgd en verwend! Gevaren, Deventer gezien leuk stadje/dorp wat is t eigenlijk? Gevaren naar Hattem leuk geshopt (misschien n beetje te veel haha) Zwolle geweest ook leuke stad was op dat moment grote markt dus erg gezellig. De dagen vlogen voorbij, misschien tot gauw weer X

Cock Versteege

Wat leuk om je reisverslag weer te lezen Ineke. Ik heb het idee dat jullie Nederland ook wel kunnen waarderen!

Nel

Leuk toch om Nederland zo op je gemak te bekijken. Top.
Ja, jammer dat het zo'n Hollandse zomer is, maar ja, we moeten het beste ervan maken en dat doen jullie ook. Liefs van ons!

marry

Hoi Ineke en Hans, zit het ook wel eens mee? kapotte V-snaar, zo zie je er blijft altijd werk aan de winkel. Hoop dat jullie nu echt een beetje zomerweer krijgen dat heb je wel verdient na al dat slechte weer. Groeten van Marry

Marjon

Leuke en voor ons bekende plekjes allemaal! Wat jammer dat het weer nog steeds niet meewerkt! Het zal toch eens zomer moeten worden?
Leuk ook dat jullie bij Bram gekeken hebben!
Assen is erg leuk, maar om er te komen moet je de kap weer laten zakken.....
We wensen jullie heel veel plezier en goed weer verder!

Cora en Peter

Tuut tuut wat een drukte zeg met die auto's ach houd je bezig. Jammer van het weer zo al met al is het niet de mooiste zomer. Wij zijn net van onze Rijncruise terug is echt heel leuk. Veel plezier nog,

Theo en carla

Wat een verschil in temoeratuur, las net pas je verhaal, hier op Curaçao ruim 32 graden met een lekker passaat windje. Gaan dinsdag richting Nederland.In zuid Frankrijk temperaturen van 39 graden, maar daar koelt het dan weer af savonds. We zien elkaar wel weer gauw. Groeten van ons allemaal, Theo Carla, Lisanne en Vincent