Con-Amore . 7

Roermond - Zutphen

03-07-'17. Ma. Half bewolkt 16-22 gr. Vertrek 9.00 uur. Sluis Roermond stond op groen. Na aanmelden wilde de sluiswachter wachten op ons en daarna nog op twee schepen. De bolders stonden op perfecte afstand voor ons. Hetzelfde met de 2e sluis Belfeld die net omhoog kwam en waar we even op groen licht moesten wachten.

12.30 uur hadden we de gemeentehaven Venlo re. laten liggen en om 15.15 uur waren we op het Leukermeer en hebben sb bij jachthaven 't Leuken Valckx Watersport bij Well een vrije box gevonden.

Meteen een paar wassen gedraaid. Het was goed weer om te drogen.

Even later kwam Skyfall binnen varen en heb ik ook een keer een lijntje aan kunnen pakken. We werden bij hun aan boord uitgenodigd een aankomst tevens afscheids-drankje te komen drinken want hierna zullen de waterwegen ons scheiden.

Theo en Bettie, het was leuk jullie ontmoet te hebben. Hele goeie vaart verder.

04-07-'17. Di. 16-20 gr. Bewolkt. 8.15 uur vertrokken. Het was al druk op het water.

De eerste sluis Sambeek mochten we direct met drie vrachtschepen mee.

11.40 uur voeren we op het Maas-Waalkanaal. Keersluis Heumen staat meestal open.

Net voor de Weurtsluis kregen we een felle regenbui over ons heen. Ondanks de vele wachtende vrachtschepen mochten we weer meteen met de 1e vracht meeschutten.

13.15 uur sb de Waal op. We liepen 4.5 km p.u. terug met deze tegenstroom.het was erg druk met grote zeeschepen, zowel containerschepen als enorme duwbakken.

Met heel onrustig water.

14.00 uur lagen we in de Gemeentehaven van Nijmegen.

Voor de haveningang moesten we rekening houden met een Keulse stroom.

Jose, onze eerste (vaste) loge de komende dagen , was ook net aangekomen. Gezellig weer. Goeie planning.

Hans kwam spontaan op het idee om met jose d'r auto voor een nachtje naar Hillegom te rijden om te checken of alle werkzaamheden thuis goed verlopen en waar nodig om alles weer in goeie banen te leiden.

Jose en ik gingen in de stad een hapje eten.

05-07-'17. Woe. zon 22 gr. Heerlijk uitgeslapen en rustig ontbeten samen.

Hans is uit Hillegom doorgereden naar Bemmel om de auto daar alvast te zetten.

Met de fiets weer naar de haven in Nijmegen . Na de lunch gingen we de stad in.

Wij vielen met onze neus in de boter voor de avond. Aan de kop van de haven was een nostalgische hippie nederzetting neergestreken, alles op zand;

Nijmegen Kaaij 2017. Je kon er eten en drinken en er waren optredens.

Het was een heel apart sfeertje van..............,,No worries !!!,,

06-07-'17. Do. Zon 24 gr. 9.00 uur vertrokken en onderweg ontbeten. Het was heel druk met grote vrachtschepen die weer hoge golven veroorzaakten. De raampjes van Jose haar onderkomen, de voorpunt , stonden nog open dus de golven hadden vrijspel om binnen te stromen en bijna alles konden we uitwringen.

Je moest overal ogen hebben hier op de Waal. . Het werd gelukkig een heel stuk rustiger op het Pannerdens Kanaal waar we om 11.45 uur op kwamen en om 12.30 uur op de altijd mooie Gelderse IJssel met stroom mee. Dat schoot wel op.

Even door sluis Doesburg 4.5 m omhoog en om 14.00 uur lagen we bij de watersportvereniging ,,de Oude IJssel,,

een heerlijk rustig haventje vlakbij centrum Doesburg.

Hans werd zijn wilde haren zat en ging meteen een kapper opzoeken!!

Jose en ik waren naar het oude centrum gelopen.

'snachts zware regenval en harde klappen met onweer.

07-07-'17. Vrij. Half bewolkt 25 gr. Hele dag droog. Hans ging na de koffie op de fiets naar Bemmel om de auto van Jose op te halen. De afstand van 38 km viel hem wel een beetje tegen. Maar daarna kon hij lekker zitten om de Tour te volgen.

Jose en ik waren naar het centrum gelopen en hebben alle ingrediënten meegenomen voor de Cobb die weer aangestoken werd. Het bleef lekker buiten.

08-07-'17. Za. Bewolkt 20 gr. We keken tijdens het ontbijt op twee oudere echtparen (net een studentenclubje dat is stil blijven staan) allemaal in rood/wit gekleed ,

tot en met de rood en witte Crocs aan toe , die een kano aan het vullen waren incl. tent, kleding, eten enz. Zij gaan er een week mee weg.

Heel grappig om te zien en alles op het gemakkie. Zij gingen zelfs mee de sluis in.

Na het ontbijt vertrokken we om 10.15 uur. Vanaf de ligplaats konden we de sluiswachter al vragen de sluis in orde te maken voor ons.

Na twee uurtjes waren we in de haven WSV Gelre in Zutphen, waar we werden opgevangen door de ervaren havenmeester die ons hielp met achter aan de steiger vast te maken. We lagen met vier schepen aan elkaar.

Hans ging weer op de fiets de auto ophalen uit Doesburg.

Wij gingen na de lunch de stad in. Het was weer zonnig en warm geworden,

en weer een mooie avond aan boord.

09-07-'17. Zo. Zon 24 gr. Heerlijk opstaan met dit weer na een zeer onrustige nacht door allerlei geluiden. ( weekend in Zutphen). Hans moest een heel stuk lopen voor verse croissantjes voor het uitgebreide zondagontbijt.

Jose heeft om 14.30 uur afscheid van ons genomen. Het was weer heel gezellig.

Ik heb vandaag maar alle was weggewerkt ivm de regenvoorspellingen.

Het droogt nu erg goed.

Morgenochtend gaan wij verder.

Groetjes Hans en Ineke

Jeanette

Van José gehoord dat zij het heel gezellig heeft gehad en morgen weer relaxed kan beginnen met werken. Heel fijn dat jullie ook lekker weer hebben waarmee alles leuker en gezelliger is. José vertelde dat zij een all inclusive had en het fijn vond zo verwend te worden. Zij komt op die manier oork top plaatsen waar zij normaal gesproken niet snel naar toe zou gaan. Nu richting Duitsland dus? Zal het er toch van komen :-)? Goede vaart weer!

marry

Wel leuk dat je weer wat anders te kleppen hebt met je zus. Hebben jullie ook nog mosterd in Doesburg gehaald? het is wel een gezellig stadje. Zutphen kennen we ook een klein beetje hebben er een kennis wonen. En waar gaat de reis nu naar toe? Veel vaar plezier.

Theo

JA de Ijssel is mooi, wij weer thuis, dochter helpen met verhuizing en oppassen aan kleinzoon

groetjes

Theo en Bettie