Con Amore 2017 . 14

Heerhugowaard - Akersloot

21-08-'17. Ma. sluierbewolking, 18/20 gr. De zij- en achterkant van het achterdek konden er weer uit. We waren 11 uur vertrokken en de enige oponthoud was de Bolspoorbrug waar we 15 min. moesten aanleggen.

Bij scheepswerf Witsen had Hans wat technische vragen over de gland, waar er een monteur voor aan boord kwam en alles goed kon uitleggen. Helaas zal hij er wel even uit moeten als we weer terug zijn. Geen spoedgeval.

Om 12.30 uur lagen we aan de meldsteiger in het centrum van Alkmaar.

We kregen een mooie ligplaats toegewezen in de gracht Luttik Oudorp met zicht op de Waagtoren.

22-08-'17. Di. halfbewolkt 22 gr. Mooie fietsdag rond Bergen en omgeving en uiteraard even bij Nicky langs.

23-08-'17. Woe. Sluierbewolking 23 gr. Heerlijk weer. Nicky en kids kwamen naar Alkmaar. Na de lunch wilde Hans wel oppassen terwijl Floortje en Siem sliepen en Nicky en ik even kidsfree konden shoppen. Het bleef een zwoele avond.

24-08-'17. Do. halfbewolkt 21 gr. We gingen 10 uur mee door de brug ri. Akersloot.

Helaas lagen we in Alkmaar onder bomen waardoor de boot onder een plakkerige harssubstantie kwam te zitten. Onderweg naar het Alkmaardermeer bleef alles vastzitten wat kwam aanwaaien zoals veel muggen, blaadjes en vuil.

We hadden een mooie ligplaats gevonden bij Jachthaven 't Hoorntje in Akersloot aan een lange steiger maar niet aan de buitenkant. . Andere jaren lagen we aan de buitenkant, prachtig maar zo onrustig door de golfslag dat 24'uur doorgaat.

Cora en Joop kwamen langs . Na de lunch gingen we een stuk door het dorpje lopen. Sander en Charlotte zaten al op het achterdek toen we terugkwamen.

Zij bleven gezellig eten wat we op advies bij "de Roef " deden, waar ik een tafel had gereserveerd. Het kon lekker buiten met zicht op de haven.

25-08-'17. Vrij. halfbewolkt 22 gr. Vandaag komt Jose weer aan boord en ook Nicky, Floortje en Siem. Gezellig geluncht op het achterdek. Kinderen gingen slapen en daarna waren we het centrum ingelopen voor de rock & roll jaarmarkt en -muziek in de feesttent. Het hele weekend staat in het teken van Rock 'n Roll met oa uitgedoste dames met petticoatjurken en vlinderbrillen, getoupeerd haar en heren met vetkuiven, speciale blouses en puntschoenen enz.

Die nuchtere Noord Hollanders toch !!!!

Ook konden we weer buiten eten met z'n allen. Het was heel druk we hadden geluk.

Floortje bleef logeren voor drie nachtjes.

26-08-'17. Za. sluierbewolking windstil. 23gr.

Prachtig is het zicht 'smorgens op het meer. Die rust!!!

27-08-'17. Zo. Prachtig weer voor DE rock 'n roll-dag in Akersloot. Geweldig om te zien. Je waant je in een film van 50 - 60er jaren!!! Zo grappig. Zelfs de kinderen nemen het over. Er is ook een rock 'n roll school heel actief die een demonstratie gaf voordat om 12.15 uur de muziek losging en de dansvloer meteen volstroomde met enthousiaste dansparen, hoe oud ook, ze gingen over de kop en al!!met de petticoat.

Er kwamen dit weekend 12 bands die elkaar afwisselden.

Ook de oldtimers en brommers uit die tijd stonden tentoongesteld. Cora en joop, die weer langskwamen, konden hun ogen niet geloven dat het nog zo leeft hier.

Het was een gezellige , geslaagde en crazy dag.

28-08-'17. Ma. Weer mooi weer met weinig wind. Nicky en Siem kwamen op de koffie en bleven lunchen. Daarna namen ze Floortje weer mee naar huis en wij gingen een mooi rondje fietsen. We dachten hierna naar Uitgeest te gaan met de boot maar na verschillende havens gecheckt te hebben besloten we toch maar in Akersloot te blijven. Dit is toch een hele mooie ligplaats aan het Alkmaardermeer.

29-08-'17. Di. Een tropische dag. De vaste ligplaatshouders hadden geklaagd bij de havenmeester dat zij zo moeilijk in en uit hun box konden komen door ons!!!

Terwijl we er mochten liggen en er ruimte genoeg was, maar ja, geen discussie!!!!

We kregen daarom een box toegewezen en gingen met de achterkant tegen de buitensteiger met vrij uitzicht over het meer.

Nog mooier dan we al hadden en we lagen voor niemand meer in de weg.

Daarna een prachtige route op de fiets naar Castricum aan zee (of all places) .

We waren niet de enigen!!! Zoooo druk maar mooi weer voor het strand.

'Savonds onder het eten hadden we zicht op een zeilwedstrijd vlak voor ons.

30-08-'17. Woe. 18 gr. De hemelsluizen staan vandaag wagenwijd open en vanwege de zware regenval is in het noord-westen zelfs code geel van kracht. Gelukkig liggen we achter de damwand (onder de steiger) want het ziet er wel heel onrustig uit!

Het einde van de reis komt helaas weer in zicht!

Groetjes

Hans en Ineke

marry

Wel gezellig zo met je familie om je heen en zou je ook niet een dansje willen doen?
Maar overal komt een eind aan, goede thuisvaart nu de weersverwachtingen slechter worden.Groeten van Marry

Marjon

Hoi Ineke,
Wat een leuk verhaal weer! Alkmaar altijd gezellig hè? Leuk dat jullie steeds bezoek krijgen!
Hebben jullie lekkage door die gland (nooit van gehoord overigens?)?
Wij door Utrecht gevaren. Kap en ramen naar beneden! Heel spannend, want veel boten en ook rondvaartboten op moeilijke momenten!
Hebben jullie dat al eens gedaan?
Veel vaarplezier nog!

Yvon

Wij hebben ooit ook zo'n rock &rol event meegemaakt. Wij vonden dat ook fantastisch. Geweldig hoe ze er uit zien.

Ellen

Leuk verslag weer Ineke. Jammer voor jullie dat de reis er bijna opzit maar er zit volgens mij vast wel een leuke cruise voor jullie in het vooruitzicht ?

Jeanette

Leuke update weer. Geweldig ja, die rock&rol types met alles wat daar bij hoort. Weer een beetje vrolijkheid met al dat zware, negatieve nieuws dat je steeds hoort in de media.
Gezellig dat er steeds familie langs kan komen. Nog een leuke paar laatste weken van deze reis gewenst :-)

Nel

Gezellig allemaal, ook met de familie!